حسین طاهری

|

2024-09-16 09:26

نگاهی به تورم و نرخ بهره، آخرین توصیه ‌ها و اظهارات اعضای فدرال رزرو نگاهی به تورم و نرخ بهره، آخرین توصیه ‌ها و اظهارات اعضای فدرال رزرو

چهارشنبه 8 آذر (29 نوامبر)

نگاهی به تورم و نرخ بهره، آخرین توصیه ‌ها و اظهارات اعضای فدرال رزرو

رویترز - به نظر می ‌رسد سیاست ‌گذاران فدرال رزرو که در تلاش برای ایجاد شرایط "فرود نرم" در اقتصاد هستند، سال را با تعلیق نرخ ‌های بهره به پایان برسانند. همچنان خبری از اولین کاهش نرخ بهره نیست.

کریستوفر والر

والر عضو بانک مرکزی فدرال رزرو، روز سه شنبه به اندیشکده American Enterprise گفت: نرخ تورم تقریبا همانطور که انتظار داشتم در حال حرکت است. او گفت: من به طور فزاینده ای مطمئن هستم که سیاست فعلی برای کند کردن اقتصاد و بازگرداندن تورم به 2 درصد مناسب است. همچنین اطمینان دارم که این کار بدون افزایش شدید نرخ بیکاری انجام خواهد شد. نرخ بیکاری اکنون به 3.9 درصد رسیده است. کریستوفر والر در ادامه افزود که اگر داده ‌های آتی شامل افزایش غیرمنتظره فشار قیمت ‌ها باشد، افزایش نرخ ‌های اضافی فدرال رزرو همچنان امکان ‌پذیر است؛ اما یک شوک پیش بینی نشده می تواند سناریوی فرود نرم را دچار مشکل جدی کند. او گفت که تورم هنوز خیلی بالاست و هنوز زود است که بگوییم به هدف نهایی خود رسیده ایم و بنابراین نمی توانم با اطمینان بگویم که فدرال رزرو به به ثبات قیمت دست یافته است یا خیر.

بازده اوراق قرضه پس از این اظهارات کاهش یافت و معامله گران به سمت کاهش نرخ از ماه مه و کاهش بیش از یک درصدی کامل در سال 2024 حرکت کردند. این هفته آخرین فرصت برای اعضای فدرال رزرو است تا نظرات خود را به صورت عمومی بیان کنند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با اظهارات خود روز جمعه در کالج اسپلمن در آتلانتا، آخرین موارد را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر بر اساس معیار ترجیحی فدرال رزرو، تورم از 7.1 درصد در تابستان گذشته به 3.4 درصد کاهش یافته است، اما همچنان هدف نهایی فدرال رزرو، تورم 2 درصدی است.

آستن گولزبی

دیگر عضو بانک مرکزی روز سه شنبه در مصاحبه ای با Marketplace گفت: زمانی که باور داریم در مسیر رسیدن تورم به هدف مورد نظر هستیم، محدودیت اعمال شده را باید کمتر کنیم.

میشل بومن

همچنین، میشل بومن دیگر عضو فدرال رزرو نیز در سخنرانی در جلسه انجمن بانکداران یوتا تلاش کرد تا احتمال افزایش نرخ بهره را زنده نگه دارد و مجموعه ‌ای از سوالات را در مورد دوام پیشرفت در تورم مطرح کرد. بومن گفت: من همچنان انتظار دارم که ما باید نرخ وجوه فدرال را بیشتر افزایش دهیم تا به موقع تورم را به هدف 2 درصد برسانیم.

بازار در انتظار سخنرانی جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا

اما حتی بومن نیز از درخواست مستقیم برای افزایش نرخ بهره خودداری کرد. او مانند والر و گولزبی گفت که اقدامات بیشتر فدرال رزرو به داده های اقتصادی بستگی دارد. بنابراین برای تصمیم گیری نهایی در مورد چشم انداز فدرال رزرو، شاید بهتر باشد تا پایان هفته برای انتشار داده های جدید و سخنرانی آخر از جروم پاول منتظر ماند.

Article similaire

0

Examen
Vous devez vous enregistrer ou vous connecter pour poster un commentaire.