حسین طاهری

    |

    2024-09-16 08:54

    احیای وال استریت و افزایش سهام بازارهای آسیائی احیای وال استریت و افزایش سهام بازارهای آسیائی

    چهارشنبه ۱۰ آبان (ا نوامبر)

    با احیای وال استریت، بازارهای سهام آسیایی افزایش یافت و هم اکنون همه چشم به فدرال رزرو دوخته اند

    بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه پس از بهبود وال استریت از سومین افت ماهانه متوالی از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹، شاهد افزایش بودند. سرمایه گذاران در سراسر جهان اکنون توجه خود را بر تصمیم آینده فدرال رزرو در مورد نرخ های بهره و به روز رسانی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده متمرکز کرده اند.

    شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن با افزایش ۲.۴ درصدی به ۳۱۶۰۱.۶۵ واحد پیشتاز بود، به دنبال تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای حفظ سیاست نرخ بهره نزدیک به صفر و تعدیل کنترل بر بازده اوراق قرضه دولتی. در نتیجه، دلار در برابر ین ژاپن کاهش یافت و در ۱۵۱.۲۸ ین معامله شد.

    شاخص Hang Seng هنگ کنگ با افزایش اندکی کمتر از ۰.۱ درصد، به ۱۷۱۲۶.۷۰ ختم شد، در حالی که شاخص شانگهای کامپوزیت ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۳۰۲۳.۰۸ بسته شد. Kospi کره جنوبی با ۱٪ پیشرفت به ۲,۳۰۱.۵۶ رسید و S & P/ASX ۲۰۰ استرالیا با ۰.۹٪ افزایش به ۶۸۳۸.۳۰ رسید.

    در اروپا، معاملات آتی در اوایل روز چهارشنبه بالاتر بود زیرا تورم در ماه اکتبر به دلیل کاهش قیمت سوخت و افزایش سریع نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا به شدت به ۲.۹ درصد کاهش یافت. با این حال، با کاهش ۰.۱ درصدی تولید اقتصادی در منطقه یورو در سه ماهه سوم، سرمایه گذاران نگرانی نشان دادند.

    در روز سه‌شنبه، شاخص‌های وال استریت با افزایش ۰.۶ درصدی S&P ۵۰۰ به ۴۱۹۳.۸۰ رسید، میانگین صنعتی داوجونز با ۰.۴ درصد افزایش به ۳۳۰۵۲.۸۷ رسید و کامپوزیت نزدک ۰.۵ درصد صعود کرد و در ۱۲،۸۵۱ درصد به پایان رسید.

    علیرغم پایان یافتن ماه اکتبر با زیان ۲.۲ درصدی، بیش از ۸۰ درصد از سهام S & P ۵۰۰ تقویت شدند. Pinterest (NYSE:PINS) و Arista Networks (NYSE:ANET) سودهای قوی‌تر از حد انتظار را برای سه ماهه آخر گزارش کردند که باعث افزایش قیمت سهام آنها شد. برعکس، کاترپیلار (NYSE:CAT) پس از اینکه تحلیلگران به کاهش سفارشات و افزایش موجودی در نمایندگی‌ها اشاره کردند، شاهد کاهش ۶.۷ درصدی سهام خود بود.

    بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری اوایل چهارشنبه کمی افزایش یافت و از ۴.۸۹ درصد در اواخر روز دوشنبه به ۴.۹۱ درصد رسید. فدرال رزرو در حال حاضر نرخ بهره اصلی خود را به بالای ۵.۲۵ درصد رسانده است، بالاترین سطح از سال ۲۰۰۱. اقدامات آینده مبتنی بر داده ها خواهد بود و تورم و شرایط بازار کار نقش کلیدی ایفا می کنند.

    گزارش‌های اقتصادی متفاوت در روز سه‌شنبه نشان داد که رشد دستمزدها و مزایا برای کارگران ایالات متحده در طول تابستان کمتر از پیش‌بینی اقتصاددانان کاهش یافته است. اعتماد مصرف کننده نیز در ماه گذشته کاهش یافت، اما نه به اندازه پیش بینی ها.

    در دیگر اخبار معاملاتی، قیمت نفت خام آمریکا به ۸۱.۵۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام برنت، استاندارد بین‌المللی، با ۶۵ سنت افزایش به ۸۵.۶۷ دلار در هر بشکه رسید. یورو اندکی کاهش یافت و از ۱.۰۵۷۵ دلار به ۱.۰۵۷۰ دلار رسید.

    این مقاله با پشتیبانی هوش مصنوعی تولید شده و توسط یک ویرایشگر بررسی شده است.

    Связанный пост

    0

    Обзор
    You must register Or log in to post a comment.